Základní škola
Kalendář
po | út | st | čt | pá | so | ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
První pomoc
Jablunkovské dvorky
Výlet do Velkého světa techniky v Ostravě
Výlet do archeoparku v Chotěbuzi
Výlet Rožnov pod Radhoštěm
Výšlap na Kamenitý
Návštěva školy v Brenne
Prevence
Preventivní program Slezské diakonie
Druhá část programu
Název programu: Sněhurka a sedm trpaslíků aneb sedm způsobů, jak být fit
1. ročník
V rámci programu paní lektorka probrala s žáky způsoby, jak se starat o své tělo, aby nebylo špinavé, jak podporovat své zdraví, jak důležitý je spánek, procvičování mysli a paměti a jak mohou v některých smutných situacích najít něco dobrého.
V rámci programu proběhla také aktivita ocenění svých vlastních pozitivních vlastností a dovedností. Žáci diskutovali o tom, jak se chová správný kamarád, že je hezké ostatní pochválit a povzbuzovat za dobré věci a neukazovat na ty špatné, hledali důvody k radosti v obtížných či smutných situacích.
Název programu: Ve víru emocí
2., 3. ročník
Program byl tentokrát zaměřený na to, aby se děti naučily poznávat, pojmenovávat a správně zpracovávat své emoce. Vyzkoušeli si to společně podle výrazu ve tváři, podle hlasu a podle těla a postoje. Žáci byli velmi všímaví a bystří, rozlišit emoce jim nedělalo problémy. Společně se zamýšleli nad tím, co by bylo dobré udělat pro to, aby si udrželi příjemné emoce a jak si mohou pomoci, když přijde silná a nepříjemná emoce.
Název programu: (Ne)poslouchat se (ne)vyplatí
4., 5. ročník
V úvodu hodiny dostali žáci možnost vyzkoušet si být v roli autority - vedoucího skupinky a v roli toho, kdo je někým veden a jen poslouchá. Následně reflektovali, ve které roli jim bylo lépe a proč jsou obě postavení důležitá. Žáci neměli problém povídat si o dobrých autoritách, dávali příklady osob, které jsou autoritami pro ně. Procvičili si vymezování se vůči špatným autoritám v modelových situacích, kdy se museli postavit proti špatnému chování autority, ale také jak je důležité umět se zastat druhého a případně ho povzbudit a za něco pochválit. Žáci často uváděli, že by si řekly o pomoc někomu dalšímu - ať už rodičům nebo učitelům. Zmínili rovněž Linku bezpečí, vysvětlili si k čemu je a jak funguje.
Návštěva ZŠ Jablunkov
Dne 17. dubna se žáci 4. a 5. ročníku vydali na návštěvu Základní školy v Jablunkově. Přivítal je pan ředitel Pavel Kantor s paní učitelkou Vlastou Sikorovou a představili jim také další pedagogy, kteří se jim v průběhu dopoledne věnovali. Žáci si vyzkoušeli zajímavý program v počítačové učebně, v keramické dílně si mohli na hrnčířském kruhu vyrobit vázu nebo vymodelovali misku a někteří si vyrobili také dřevěnou hračku. Poté zamířili do školní kuchyňky, kde si všichni s pomocí žákyň 8. ročníku upekli svačinku z listového těsta. Na závěr návštěvy žáci zamířili do chemické učebny a za asistence žáků 9. ročníku si mohli některé pokusy sami vyzkoušet. Žákům se dopolední program velmi líbil, děkujeme všem pedagogům za zajímavý a inspirativní program.
Zápis do 1. ročníku
Návštěva ZŠ Písek
Návštěva základní školy v Písku
V březnu jsme přijali pozvání na návštěvu do základní školy v Písku. Čtvrťáci a páťáci z naší školy si zahráli vybíjenou s žáky pátých ročníků z Písku a Bukovce. Paní učitelka Minksová nás provedla třídami prvního i druhého stupně, podívali jsme se také do počítačové učebny, knihovny nebo dílny. Potkali jsme se tady se spoustou starších spolužáků, kteří navštěvovali naši školu. Připravili pro nás také skvělé občerstvení. Paní učitelkám děkujeme za milé přijetí, přípravu celého programu a čas, který nám věnovaly.
Přírodovědné dílny Bukovec
V prosinci byl
4. a 5. ročník pozván do základní školy v Bukovci na první část přírodovědných
dílen. Naučný program byl zaměřen na živly a prvním tématem byla voda. Naši
žáci a žáci z Bukovce byli rozděleni do skupin, ve kterých prováděli
pokusy týkající se vody. Vyzkoušeli si
odpařování vody ze lžičky, rychlost sušení mokrého kapesníku, co dokáže sůl a
led. Ochutnávali také různé druhy minerálních vod jako například Vincentku,
Mattoni, Ondrášovku a další.
Další díl, na který jsme byli pozváni v březnu, se
týkal ohně. Také tentokrát se naši žáci setkali s páťáky z Bukovce.
Ve skupinách odpovídali na otázky týkající se tohoto živlu. Byl pozván také
profesionální hasič z Hasičského
záchranného sboru v Ostravě, který žákům přednášel o tom, co je náplní jejich práce, jak by se lidé měli
chovat, když někde hoří a co dělají hasiči na stanicích, když zrovna nemají
výjezd k případu.