Základní škola
Kalendář
po | út | st | čt | pá | so | ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Emoce do inteligence
Také letos si pro nás paní lektorka připravila preventivní program určený pro žáky prvního ročníku. Tento program byl rozdělen do tří bloků.První byl organizován v září, na kterém si žáci povídali např. o tom, jak prožívají radost, co jim v životě udělá radost, co je rozveselí, co jim naopak způsobuje smutek nebo strach. Pomocí pantomimy předváděli veselé, smutné či vystrašené obličeje.
V druhé části programu byly na řadě další emoce jako například zlost či naštvanost nebo naděje. Žáci si povídali také o významu kamarádství, kdo je a není kamarád, jak by se správný kamarád měl chovat, zda je důležitá omluva. Mluvili také o naději, o situacích, kdy věříme, že něco dobře dopadne.
Žáci vybírali barevné stužky, které symbolizovaly různé emoce. Každé emoci byla přiřazena určitá barva.
Třetí a poslední část byla zaměřena na smutek a strach. Emoce opět žáci předváděli pantomimou. Tak jak v předchozích částech vyjadřovali emoce pomocí různých grimas, poté zapojili do hry i celé tělo. Kreslili například obrázky, co jim pomůže proti smutku. Povídali si o tom, co je to strach a co strach může všechno říkat, kdy mohou požádat o pomoc a koho požádat, co se dá všechno dělat, a co pomůže, když se někdo naštve nebo když se naštvou oni sami.
Žáci se vždy na další program těšili, protože měli více času si povídat o tom, co je v životě těší nebo naopak co je trápí nebo z čeho mají strach. Dověděli se, jak s emocemi pracovat a na co si v životě dávat pozor.