Mateřská škola
Kalendář
po | út | st | čt | pá | so | ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Vize MŠ 2021/2025
Mateřská škola je prvním místem, kde se dítě
setkává se svými vrstevníky a zároveň představuje jednu z možností, jak
doplnit rodinnou výchovu a pomoci tak zajistit dětem od jejich útlého věku
prostředí s dostatkem mnohostranných a přiměřených podnětů k jejich
aktivnímu rozvoji a učení. Pomocí vlastního Školního vzdělávacího plánu „Jsme součástí světa" se chceme stát dětem
těmi nejlepšími průvodci na jejich cestě za poznáním.
Vize
mateřské školy:
1. Výchova a vzdělávání
- Vybudovat perspektivní mateřskou školu, která se stane otevřenou, přátelskou a efektivní mateřskou školou, zajišťující dětem, rodičům i veřejnosti profesionalitu a partnerství.
- Předávat základní škole takové osobnosti, které budou optimálně všestranně rozvinuté podle svých možností a zájmů.
- Naučit se k sobě chovat se vstřícnosti a empatií, být ochotni si pomoci.
- Vytvářet podnětné a inspirativní prostředí, umožňující dětem vlastní seberealizaci.
- Vytvořit takovou mateřskou školu, která se stane místem společného radostného setkávání dětí, pedagogů, zaměstnanců školy a rodičů.
- Budovat dobré klima mateřské školy.
- Udržovat naplněnost mateřské školy.
1. Výchova a vzdělávání
- Zvyšovat kvalitu vzdělávání a výchovy dětí, naplňovat školní vzdělávací program v souladu s právními předpisy.
- Aktivně připravovat zajímavou vzdělávací nabídku pro všechny děti.
- Propojit vzdělávání se skutečným prožitkem, podporovat děti v osvojení si praktické zkušenosti.
- Být jednotní a důslední ve výchovných požadavcích.
- Podporovat individualitu každého dítěte, respektovat a přizpůsobovat se fyziologickým, kognitivním, sociálním a emocionálním potřebám dětí.
- Uplatňovat individuální přístup k dětem, spolupracovat s PPP, vytvářet pro děti podle potřeby individuální vzdělávací plány.
- Vést děti k ochotě spolupracovat s druhými, vzájemně si pomáhat.
- Podporovat zdraví a tělesný rozvoj dětí, jejich zájem poznávat a objevovat, získávat zkušenosti.
- Učit děti mít rád přírodu a chránit životní prostředí, učit je k lásce k místu, kde žijeme, k naší zemi.
- Věnovat pozornost i problémům dnešní civilizace – šikana, bezpečnost.
- Upevňovat a rozvíjet základy společenské etiky a stolování.
- Průběžně ověřovat účinnost a kvalitu školního vzdělávacího programu.
- Vytvářet v MŠ přátelskou atmosféru založenou na důvěře a vzájemné spolupráci mezi dětmi, zaměstnanci mateřské školy a rodiči.
- Organizovat akce pro děti a rodiče – Drakiáda, společná tvoření - dílničky, besídky.
- Dle potřeby vést s rodiči průběžné individuální rozhovory o dětech.
- Vytvářet vhodné, bezpečné a podnětné prostředí pro rozvoj osobnosti dítěte, pěstovat v dětech zdravé sebevědomí a sebejistotu.
- Podporovat další vzdělávání pedagogických pracovníků, využívat získané poznatky ke zlepšení práce.
- Přizpůsobovat se požadavkům, potřebám současné doby, měnící se společnosti, novým přístupům a myšlenkám.
- Předávat získané vědomosti a zkušenosti ostatním pedagogům, případně ostatním zaměstnancům školy.
- Zaměstnancům poskytovat kvalitní prostředí, podporu, porozumění a vstřícné jednání.
- Budovat pozitivní klima uvnitř týmu, komunikovat a předcházet nedorozuměním. Posilovat sounáležitost k týmu.
- Vzájemně se i nadále informovat o dění v budově školy.
- Prezentovat školku a její aktivity na veřejnosti např. formou článků ve zpravodaji obce Písečná.
- Aktualizovat pravidelně webové stránky.
- Spolupracovat s mateřskými školami v okolí, s DDM Jablunkov.
- Udržovat spolupráci se základní školou.
- Spolupracovat se zřizovatelem – vystoupení k Vítání občánků, se SR – besídky k MDŽ a Dne matek, Radovánky.
- Průběžně doplňovat třídy MŠ o didaktické pomůcky a hračky.
- Zaměřit se na digitalizaci mateřské školy s návaznosti na polytechnické vzdělávání.
- Vytvářet podmínky pro plynulý přestup dítěte z mateřské školy do školy základní.
- Spolu se základní školou organizovat návštěvy ve škole.
- Vzájemně si předávat zkušenosti.
- Vést pravidelné rozhovory o dětech s pedagogy ze základní školy a zjišťovat, zda děti, které opustily mateřskou školu, jsou pro základní školu od nás dobře připraveny.