Základní škola
Kalendář
po | út | st | čt | pá | so | ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
Jak dobře znáš svého spolužáka/spolužačku ?
Preventivní program
Jak dobře znáš svého spolužáka/spolužačku ?
4., 5. roč.
Preventivní program byl zaměřen na uvědomění si svého postavení mezi spolužáky ve třídě, na vzájemné vztahy, spolupráci a komunikaci ve skupině. Žáci psali informace o sobě a ostatní měli za úkol poznat, o koho se jedná, zjišťovali co nejvíc informací o svém kamarádovi (spolužákovi), dovídali se nové informace o ostatních.
Spolu je nám dobře
Preventivní program
Spolu je nám dobře
2., 3. ročník
Žáci si mezi sebou sdělovali, jak se ve třídě cítí, co je těší a co je trápí. Učili se naslouchat druhým, neskákat si navzájem do řeči a vyjadřovat své názory. Zamýšleli se nad tím, zda jsou dobrými kamarády, jestli rádi pomáhají druhým, co se jim v poslední době povedlo, co naopak ne, a za co by se pochválili.
PREVENTIVNÍ PROGRAM - UMÍM ŘÍCI NE
4.2.2025
PREVENTIVNÍ PROGRAM - UMÍM ŘÍCI NE
První, druhá třída - Jak si nenechat ublížit?
Na počátku besedy byla vedena diskuze s dětmi, jak vypadá nebo jak se chová nebezpečný člověk a jak na něj reagovat. Dále byly děti lektorkou edukovány, že i na první pohled hodný cizí člověk, může být ve skutečnosti zlý. Pomocí obrázků a hádanek jim lektorka ukázala základní bezpečnostní pravidla, jak se chránit, když jsou děti samy: nemluvit s cizími lidmi, nic si od nich nebrat, za žádných okolností nenastupovat do cizího auta, nedělat nic sám neplánovaně, bránit se v případě nutnosti a svěřit se důvěryhodnému dospělému v případě ohrožení.
Aktivita „Ne, děkuji, nechci", kdy se děti učí odmítnout cizího člověka, když by jim něco nabízel (bonbony i peníze), byla splněna.
Dále lektorka s dětmi provedla modelové situace (scénky, nácviky, ukázky), při kterých si odvážné děti mohly vyzkoušet, jak reagovat při: hledání cesty cizím člověkem, hledání štěněte cizím člověkem, sledování nebezpečným člověkem, uchopení za ruku, proxemické zóny. Děti byly poučeny, že nebezpečný člověk nemusí nic nabízet, ale může osamělé dítě oslovit a žádat radu či pomoc, přitom může jít o navazování kontaktu s dítětem a získávání jeho důvěry.
Čtvrtá a pátá třída – Ne, nechej mne - to nechci!
Děti při této besedě provází pracovní list s názvem Bezpečností karta.
Proběhla edukace ohledně zlodějů, ozbrojených lidí či osob pod vlivem návykových látek. Dále byly děti informovány, že zlý člověk může vypadat i jako běžný člověk nebo kamarád, a jak je nutné si dávat pozor na cizí lidi. Se všemi dětmi proběhlo praktické učení odmítnutí "Ne, děkuji, nechci." na nabízené peníze. Při této besedě intenzivnější modelové situace: mobil, pejsek, proxemické zóny, kdy chce cizí člověk radu po osamělém dítěti nebo cizí člověk vstupuje do osobní zóny dítěte. Žákům byla předvedena zdravá reakce na toto překročení hranic.
Děti si uvědomily, že jen lidem, které dlouho znají, „vidí" do hlavy. Také uváděli, v čem jsou dobří a co by mohl cizí člověk chtít zneužít. V závěru hodiny bylo dětem vysvětleno, jak poznat sexuální zneužívání a jeho nepřijatelnost. Všem bylo zdůrazněno, že děti samy jsou pánem svého těla.
První, druhá třída - Jak si nenechat ublížit?
Na počátku besedy byla vedena diskuze s dětmi, jak vypadá nebo jak se chová nebezpečný člověk a jak na něj reagovat. Dále byly děti lektorkou edukovány, že i na první pohled hodný cizí člověk, může být ve skutečnosti zlý. Pomocí obrázků a hádanek jim lektorka ukázala základní bezpečnostní pravidla, jak se chránit, když jsou děti samy: nemluvit s cizími lidmi, nic si od nich nebrat, za žádných okolností nenastupovat do cizího auta, nedělat nic sám neplánovaně, bránit se v případě nutnosti a svěřit se důvěryhodnému dospělému v případě ohrožení.
Aktivita „Ne, děkuji, nechci", kdy se děti učí odmítnout cizího člověka, když by jim něco nabízel (bonbony i peníze), byla splněna.
Dále lektorka s dětmi provedla modelové situace (scénky, nácviky, ukázky), při kterých si odvážné děti mohly vyzkoušet, jak reagovat při: hledání cesty cizím člověkem, hledání štěněte cizím člověkem, sledování nebezpečným člověkem, uchopení za ruku, proxemické zóny. Děti byly poučeny, že nebezpečný člověk nemusí nic nabízet, ale může osamělé dítě oslovit a žádat radu či pomoc, přitom může jít o navazování kontaktu s dítětem a získávání jeho důvěry.
Čtvrtá a pátá třída – Ne, nechej mne - to nechci!
Děti při této besedě provází pracovní list s názvem Bezpečností karta.
Proběhla edukace ohledně zlodějů, ozbrojených lidí či osob pod vlivem návykových látek. Dále byly děti informovány, že zlý člověk může vypadat i jako běžný člověk nebo kamarád, a jak je nutné si dávat pozor na cizí lidi. Se všemi dětmi proběhlo praktické učení odmítnutí "Ne, děkuji, nechci." na nabízené peníze. Při této besedě intenzivnější modelové situace: mobil, pejsek, proxemické zóny, kdy chce cizí člověk radu po osamělém dítěti nebo cizí člověk vstupuje do osobní zóny dítěte. Žákům byla předvedena zdravá reakce na toto překročení hranic.
Děti si uvědomily, že jen lidem, které dlouho znají, „vidí" do hlavy. Také uváděli, v čem jsou dobří a co by mohl cizí člověk chtít zneužít. V závěru hodiny bylo dětem vysvětleno, jak poznat sexuální zneužívání a jeho nepřijatelnost. Všem bylo zdůrazněno, že děti samy jsou pánem svého těla.
GALERIE PREVENTIVNÍ PROGRAM