Základní škola
Kalendář
| po | út | st | čt | pá | so | ne |
|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Ochutnávka jídel od studentů z ciziny
Krátká mezinárodní spolupráce pokračovala dnešním dnem a to prezentací jednotlivých zemí s následnou ochutnávkou národních jídel.Studenti, kteří jsou ubytováni v penzionu u hřiště, nám dnes prezentovali jejich domoviny. Mohli jsme zhlédnout prezentaci o Gruzii, Ukrajině, Itálii a Arménii. Studenti hovořili anglicky a naše děti se nebály a položily jim i několik otázek. To vše v angličtině.
Po shlédnutí prezentací jsme měli možnost ochutnat národní jídla.
GALERIE Ochutnávka - Erasmus
Sportovní setkání se studenty z ciziny
GALERIE Sportovní setkání se studenty
NÁBOR ČLENŮ DO ODDÍLU ŘECKO-ŘÍMSKÉHO ZÁPASU
Ve čtvrtek 9. 10. naši školu navštívili členové klubu v řecko-římském zápasu.V rámci náborové kampaně nám předvedli velmi působivé chvaty a hmaty. Z obrázků je vidět, že tento sport provozují nejen chlapci, ale také děvčata.
Děti si vzaly informační letáky a je na Vás, rodičích, zda jim umožníte navštívit ukázkový trénink.
Nutno podotknout, že mezi členy tohoto klubu jsou i naši žáci a již dnes mají doma pěknou sbírku medailí, diplomů a ocenění z domácích i zahraničních soutěží.
GALERIE Oddíl řecko-římského zápasu
GALERIE odkazy
První pomoc
První pomocNaši školu navštívily zdravotní sestry z Nemocnice Agel Třinec - Podlesí s projektem „Neboj se pomoci".
Cílem projektu byla podpora zdravotní osvěty žáků základních škol v oblasti poskytování laické první pomoci.
Zdravotní sestry hovořily s žáky o tom, že zachraňovat životy nebo ošetřovat rány není záležitost jen dospělých. Také děti se stávají svědky nehod nebo úrazů, proto je důležité, aby i ony uměly pohotově reagovat v situacích, do kterých se mohou samy dostat.
S jejich pomocí si žáci měli možnost vyzkoušet základní postupy první pomoci a resuscitaci na figuríně dospělého člověka i malého dítěte.
GALERIE První pomoc
BRAMBOROVÝ DEN
Bramborové dopoledneŽáci se měli možnost seznámit s jednou z nejvýznamnějších zemědělských plodin nejen jako se surovinou. Povídali jsme si o tom, jak rostou, co se sklízí a co se jí, na co všechno brambory využíváme. Žáci se podíleli na přípravě bramborových placek, do kterých se po upečení s chutí pustili, ochutnali také tzv. americké brambory.Ozdobili si ubrousek pomocí tiskátek z brambor a na závěr vytvořili ve skupinách myšlenkovou mapu, kde využili všechny získané informace o bramborách.
GALERIE Bramborový den
ŠKOLNÍ VÝLET
Červen patří k měsícům, se kterými máme neodmyslitelně spojené cestování s celou třídou a objevování nových destinací v našem okolí.Letos jsme se vydali do nedalekého Frenštátu pod Radhoštěm a tam jsme celý den strávili v Liščím mlýně. Tam se děti dověděly mnoho nových informací o indiánech, o tom jak žili, lovili, kde bydleli, jak kočovali, jak měli rozdělené role v rodině a mnohé další.
Celý den jsme se aktivně zapojovali do perfektně připravených aktivit. Celou dobu nás prováděly milé náčelnice a jeden náčelník.
Počasí nám vyšlo a nic nebránilo tomu, aby si děti na vlastní kůži vyzkoušely různé techniky šifrování, jízdu na koni, bubnování a mnohé jiné.
Více než slova prozradí fotografie, které jsou přiložené k článku.
GALERIE ŠKOLNÍ VÝLET
ATLETICKÝ TROJBOJ
Každoroční červnové sportovní klání mezi základními školami Jablunkovska i letos mělo svoje pokračování.Počasí přálo našim reprezentatům a ti mohli změřit svoji rychlost v běhu na 60 metrů, délku v hodu kriketovým míčkem a délku skoku s rozběhem.
Naši žáci se rozhodně neztratili v konkurenci svých vrstevníků z jiných škol.
Máme i medailisty. Gratulujeme Terezce Klusové a Martinu Sikorovi za 3. místo v kategorii za 1. ročník, Nelince Sližové za 2. místo v kategorii za 3. ročník a Adelině Kutenové za 3. místo v kategorii za 4. ročník. Velká poklona patří i těm, kteří sice bojovali ze všech sil, ale na medailové příčky nedosáhli. Děkujeme proto Eliáši Hruškovi, Bělince Nogové, Vašíku Klusovi, Ondřeji Schwarzovi, Magdaléně Sikorové a Žeňovi Borovinovi za vzornou reprezentaci naší školy.
V celkovém hodnocení se naše škola umístila na 7. místě z osmi zúčastněných škol. Naše škola je jediná málotřídní škola, která se pravidelně účastní této každoroční soutěže.
GALERIE ATLETICKÝ TROJBOJ
Ochutnávka mléčných výrobků
V rámci akce "Mléko do škol" naše škola obdržela vzorky mléčných výrobků k ochutnání našimi školáky. Děti ochutnaly Lipánky, žervé namazané na pečivo, plátkové sýry a blaťácké zlato. Tyto výrobky doplněné o nakrájenou papriku, pažitku a petržel zpestřily svačinu všem dětem.GALERIE Mléko do škol - ochutnávka
TONDA OBAL
O nutnosti třídit odpad všichni víme a učíme se jí odmalička. Také v naší škole vedeme děti k tomu, aby věděly, proč a jak třídit odpady, které lze recyklovat.Proto naši školu navštívil "TONDA OBAL", který dětem poutavě a názorně vysvětlil nutnost třídění odpadu. S názornými pomůckami pak děti samy dokázaly vytřídit odpady do příslušných kontejnerů a mohou své znalosti předávat v domácím prostředí.
Na závěr lekce si děti třídění samy vyzkoušely a dostaly za to drobnou odměnu.
GALERIE TONDA OBAL
Jak dobře znáš svého spolužáka/spolužačku ?
Preventivní program
Jak dobře znáš svého spolužáka/spolužačku ?
4., 5. roč.
Preventivní program byl zaměřen na uvědomění si svého postavení mezi spolužáky ve třídě, na vzájemné vztahy, spolupráci a komunikaci ve skupině. Žáci psali informace o sobě a ostatní měli za úkol poznat, o koho se jedná, zjišťovali co nejvíc informací o svém kamarádovi (spolužákovi), dovídali se nové informace o ostatních.
Spolu je nám dobře
Preventivní program
Spolu je nám dobře
2., 3. ročník
Žáci si mezi sebou sdělovali, jak se ve třídě cítí, co je těší a co je trápí. Učili se naslouchat druhým, neskákat si navzájem do řeči a vyjadřovat své názory. Zamýšleli se nad tím, zda jsou dobrými kamarády, jestli rádi pomáhají druhým, co se jim v poslední době povedlo, co naopak ne, a za co by se pochválili.
Veselé zoubky
10.6.2021
Preventivní program „Veselé zoubky" pro naše prvňáčky
Nejdříve jsme si povídali např. o tom, jak zuby fungují, co je to dočasný (mléčný) a stálý chrup, jak o své zuby co nejlépe pečovat. Zhlédli jsme výukové DVD se zábavně-vzdělávacím filmem „Jak se dostat Hurvínkovi na zoubek". Skládali jsme domino a plnili úkoly v programu pro interaktivní tabuli i v pracovních listech, které byly zaměřeny na správnou péči o chrup. Na závěr žáci dostali preventivní balíčky se zubní pastou a kartáčkem, žvýkačkami a přesýpacími hodinami pro odměření minimálního času potřebného k důkladnému vyčištění chrupu. Prvňáčkům se program moc líbil, se zaujetím na dané téma diskutovali a zapojovali se do plnění různých úkolů.
Den dětí - hledání pokladu
9.6.2021
K příležitosti Dne dětí
jsme pro žáky naší školy připravili zábavné dopoledne s názvem Hledání
pokladu. Nejdříve se žáci rozdělili do skupin a na připravených stanovištích s
úkoly rozvíjeli získané vědomosti a dovednosti jako např. poznávání dopravních
prostředků, odhad vzdálenosti, doplňování přísloví, skládání z papíru,
luštění šifry, důležitá telefonní čísla k přivolání pomoci a další. Na
závěr žáci hledali ukrytý poklad v truhle.
A jelikož je tento den především dnem dětí, dostali všichni také sladkou
odměnu.
GALERIE Hledání pokladu
Školní trojboj
9.6.2021
GALERIE Trojboj
Preventivní program pro čtvrtý a pátý ročník
20.5.2021
V měsíci
květnu proběhl ve 4. a 5. ročníku preventivní program s názvem Člověk v krizi.
Žáci se zamýšleli a diskutovali o tom, co slovo krize znamená, které životní události by je mohly přivést do krize, zda vědí, čeho chtějí v životě dosáhnout nebo jaké vlastnosti by měl mít jejich nejbližší člověk.
Hovořili také o tom, co je v jejich životě důležité, přemýšleli o rodině, přátelích, zdraví, lásce, spravedlnosti, penězích, bezpečí, vzdělání nebo štěstí. Velmi těžké bylo pro ně rozhodování, jakých hodnot by byli ochotni se v životě vzdát, kdyby museli a o co by nikdy nechtěli přijít.
Žáci o těchto hodnotách diskutovali, zdůvodňovali své postoje a rozhodnutí.
Žáci se zamýšleli a diskutovali o tom, co slovo krize znamená, které životní události by je mohly přivést do krize, zda vědí, čeho chtějí v životě dosáhnout nebo jaké vlastnosti by měl mít jejich nejbližší člověk.
Hovořili také o tom, co je v jejich životě důležité, přemýšleli o rodině, přátelích, zdraví, lásce, spravedlnosti, penězích, bezpečí, vzdělání nebo štěstí. Velmi těžké bylo pro ně rozhodování, jakých hodnot by byli ochotni se v životě vzdát, kdyby museli a o co by nikdy nechtěli přijít.
Žáci o těchto hodnotách diskutovali, zdůvodňovali své postoje a rozhodnutí.
Vztahy ve třídě
4.2.2021
Vztahy ve třídě,
kamarádství
V měsíci lednu proběhl
v 2. a 3. ročníku preventivní prožitkový program na téma Vztahy ve třídě.
Žáci si mezi sebou sdělovali, jak se ve třídě
cítí, co je těší a co je trápí. Zamýšleli se také nad chováním vůči druhým, zdůvodňovali
své postoje a rozhodnutí, vyjadřovali své názory například na to, zda by
dokázali oni sami řešit některé spory a jakým způsobem. Učili se naslouchat
druhým, neskákat si navzájem do řeči a formulovat své
odpovědi.
Cílem programu bylo také ujasnit si, jaký by měl být
ideální kamarád, co pro mě kamarád nebo blízký člověk znamená.
GALERIE Prevence
Emoce do inteligence
31.12.2020
Také letos si pro nás paní lektorka připravila preventivní program určený pro žáky prvního ročníku. Tento program byl rozdělen do tří bloků.
První byl organizován v září, na kterém si žáci povídali např. o tom, jak prožívají radost, co jim v životě udělá radost, co je rozveselí, co jim naopak způsobuje smutek nebo strach. Pomocí pantomimy předváděli veselé, smutné či vystrašené obličeje.
V druhé části programu byly na řadě další emoce jako například zlost či naštvanost nebo naděje. Žáci si povídali také o významu kamarádství, kdo je a není kamarád, jak by se správný kamarád měl chovat, zda je důležitá omluva. Mluvili také o naději, o situacích, kdy věříme, že něco dobře dopadne.
Žáci vybírali barevné stužky, které symbolizovaly různé emoce. Každé emoci byla přiřazena určitá barva.
Třetí a poslední část byla zaměřena na smutek a strach. Emoce opět žáci předváděli pantomimou. Tak jak v předchozích částech vyjadřovali emoce pomocí různých grimas, poté zapojili do hry i celé tělo. Kreslili například obrázky, co jim pomůže proti smutku. Povídali si o tom, co je to strach a co strach může všechno říkat, kdy mohou požádat o pomoc a koho požádat, co se dá všechno dělat, a co pomůže, když se někdo naštve nebo když se naštvou oni sami.
Žáci se vždy na další program těšili, protože měli více času si povídat o tom, co je v životě těší nebo naopak co je trápí nebo z čeho mají strach. Dověděli se, jak s emocemi pracovat a na co si v životě dávat pozor.
První byl organizován v září, na kterém si žáci povídali např. o tom, jak prožívají radost, co jim v životě udělá radost, co je rozveselí, co jim naopak způsobuje smutek nebo strach. Pomocí pantomimy předváděli veselé, smutné či vystrašené obličeje.
V druhé části programu byly na řadě další emoce jako například zlost či naštvanost nebo naděje. Žáci si povídali také o významu kamarádství, kdo je a není kamarád, jak by se správný kamarád měl chovat, zda je důležitá omluva. Mluvili také o naději, o situacích, kdy věříme, že něco dobře dopadne.
Žáci vybírali barevné stužky, které symbolizovaly různé emoce. Každé emoci byla přiřazena určitá barva.
Třetí a poslední část byla zaměřena na smutek a strach. Emoce opět žáci předváděli pantomimou. Tak jak v předchozích částech vyjadřovali emoce pomocí různých grimas, poté zapojili do hry i celé tělo. Kreslili například obrázky, co jim pomůže proti smutku. Povídali si o tom, co je to strach a co strach může všechno říkat, kdy mohou požádat o pomoc a koho požádat, co se dá všechno dělat, a co pomůže, když se někdo naštve nebo když se naštvou oni sami.
Žáci se vždy na další program těšili, protože měli více času si povídat o tom, co je v životě těší nebo naopak co je trápí nebo z čeho mají strach. Dověděli se, jak s emocemi pracovat a na co si v životě dávat pozor.















































































































































































































































































































































