Základní škola
Kalendář
po | út | st | čt | pá | so | ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
ŠKOLNÍ VÝLET
Červen patří k měsícům, se kterými máme neodmyslitelně spojené cestování s celou třídou a objevování nových destinací v našem okolí.Letos jsme se vydali do nedalekého Frenštátu pod Radhoštěm a tam jsme celý den strávili v Liščím mlýně. Tam se děti dověděly mnoho nových informací o indiánech, o tom jak žili, lovili, kde bydleli, jak kočovali, jak měli rozdělené role v rodině a mnohé další.
Celý den jsme se aktivně zapojovali do perfektně připravených aktivit. Celou dobu nás prováděly milé náčelnice a jeden náčelník.
Počasí nám vyšlo a nic nebránilo tomu, aby si děti na vlastní kůži vyzkoušely různé techniky šifrování, jízdu na koni, bubnování a mnohé jiné.
Více než slova prozradí fotografie, které jsou přiložené k článku.
GALERIE ŠKOLNÍ VÝLET
ATLETICKÝ TROJBOJ
Každoroční červnové sportovní klání mezi základními školami Jablunkovska i letos mělo svoje pokračování.Počasí přálo našim reprezentatům a ti mohli změřit svoji rychlost v běhu na 60 metrů, délku v hodu kriketovým míčkem a délku skoku s rozběhem.
Naši žáci se rozhodně neztratili v konkurenci svých vrstevníků z jiných škol.
Máme i medailisty. Gratulujeme Terezce Klusové a Martinu Sikorovi za 3. místo v kategorii za 1. ročník, Nelince Sližové za 2. místo v kategorii za 3. ročník a Adelině Kutenové za 3. místo v kategorii za 4. ročník. Velká poklona patří i těm, kteří sice bojovali ze všech sil, ale na medailové příčky nedosáhli. Děkujeme proto Eliáši Hruškovi, Bělince Nogové, Vašíku Klusovi, Ondřeji Schwarzovi, Magdaléně Sikorové a Žeňovi Borovinovi za vzornou reprezentaci naší školy.
V celkovém hodnocení se naše škola umístila na 7. místě z osmi zúčastněných škol. Naše škola je jediná málotřídní škola, která se pravidelně účastní této každoroční soutěže.
GALERIE ATLETICKÝ TROJBOJ
Ochutnávka mléčných výrobků
V rámci akce "Mléko do škol" naše škola obdržela vzorky mléčných výrobků k ochutnání našimi školáky. Děti ochutnaly Lipánky, žervé namazané na pečivo, plátkové sýry a blaťácké zlato. Tyto výrobky doplněné o nakrájenou papriku, pažitku a petržel zpestřily svačinu všem dětem.GALERIE Mléko do škol - ochutnávka
TONDA OBAL
O nutnosti třídit odpad všichni víme a učíme se jí odmalička. Také v naší škole vedeme děti k tomu, aby věděly, proč a jak třídit odpady, které lze recyklovat.Proto naši školu navštívil "TONDA OBAL", který dětem poutavě a názorně vysvětlil nutnost třídění odpadu. S názornými pomůckami pak děti samy dokázaly vytřídit odpady do příslušných kontejnerů a mohou své znalosti předávat v domácím prostředí.
Na závěr lekce si děti třídění samy vyzkoušely a dostaly za to drobnou odměnu.
GALERIE TONDA OBAL
Jak dobře znáš svého spolužáka/spolužačku ?
Preventivní program
Jak dobře znáš svého spolužáka/spolužačku ?
4., 5. roč.
Preventivní program byl zaměřen na uvědomění si svého postavení mezi spolužáky ve třídě, na vzájemné vztahy, spolupráci a komunikaci ve skupině. Žáci psali informace o sobě a ostatní měli za úkol poznat, o koho se jedná, zjišťovali co nejvíc informací o svém kamarádovi (spolužákovi), dovídali se nové informace o ostatních.
Spolu je nám dobře
Preventivní program
Spolu je nám dobře
2., 3. ročník
Žáci si mezi sebou sdělovali, jak se ve třídě cítí, co je těší a co je trápí. Učili se naslouchat druhým, neskákat si navzájem do řeči a vyjadřovat své názory. Zamýšleli se nad tím, zda jsou dobrými kamarády, jestli rádi pomáhají druhým, co se jim v poslední době povedlo, co naopak ne, a za co by se pochválili.
Emoce do inteligence
31.12.2020
Také letos si pro nás paní lektorka připravila preventivní program určený pro žáky prvního ročníku. Tento program byl rozdělen do tří bloků.
První byl organizován v září, na kterém si žáci povídali např. o tom, jak prožívají radost, co jim v životě udělá radost, co je rozveselí, co jim naopak způsobuje smutek nebo strach. Pomocí pantomimy předváděli veselé, smutné či vystrašené obličeje.
V druhé části programu byly na řadě další emoce jako například zlost či naštvanost nebo naděje. Žáci si povídali také o významu kamarádství, kdo je a není kamarád, jak by se správný kamarád měl chovat, zda je důležitá omluva. Mluvili také o naději, o situacích, kdy věříme, že něco dobře dopadne.
Žáci vybírali barevné stužky, které symbolizovaly různé emoce. Každé emoci byla přiřazena určitá barva.
Třetí a poslední část byla zaměřena na smutek a strach. Emoce opět žáci předváděli pantomimou. Tak jak v předchozích částech vyjadřovali emoce pomocí různých grimas, poté zapojili do hry i celé tělo. Kreslili například obrázky, co jim pomůže proti smutku. Povídali si o tom, co je to strach a co strach může všechno říkat, kdy mohou požádat o pomoc a koho požádat, co se dá všechno dělat, a co pomůže, když se někdo naštve nebo když se naštvou oni sami.
Žáci se vždy na další program těšili, protože měli více času si povídat o tom, co je v životě těší nebo naopak co je trápí nebo z čeho mají strach. Dověděli se, jak s emocemi pracovat a na co si v životě dávat pozor.
První byl organizován v září, na kterém si žáci povídali např. o tom, jak prožívají radost, co jim v životě udělá radost, co je rozveselí, co jim naopak způsobuje smutek nebo strach. Pomocí pantomimy předváděli veselé, smutné či vystrašené obličeje.
V druhé části programu byly na řadě další emoce jako například zlost či naštvanost nebo naděje. Žáci si povídali také o významu kamarádství, kdo je a není kamarád, jak by se správný kamarád měl chovat, zda je důležitá omluva. Mluvili také o naději, o situacích, kdy věříme, že něco dobře dopadne.
Žáci vybírali barevné stužky, které symbolizovaly různé emoce. Každé emoci byla přiřazena určitá barva.
Třetí a poslední část byla zaměřena na smutek a strach. Emoce opět žáci předváděli pantomimou. Tak jak v předchozích částech vyjadřovali emoce pomocí různých grimas, poté zapojili do hry i celé tělo. Kreslili například obrázky, co jim pomůže proti smutku. Povídali si o tom, co je to strach a co strach může všechno říkat, kdy mohou požádat o pomoc a koho požádat, co se dá všechno dělat, a co pomůže, když se někdo naštve nebo když se naštvou oni sami.
Žáci se vždy na další program těšili, protože měli více času si povídat o tom, co je v životě těší nebo naopak co je trápí nebo z čeho mají strach. Dověděli se, jak s emocemi pracovat a na co si v životě dávat pozor.
Džungle
14.12.2020
Dětem se podařilo vyrobit krásné DŽUNGLE do soutěže jablunkovský džbánek.
GALERIE Džungle
Záložka do knih spojuje školy
16.11.2020
Naší partnerskou školou byla v tomto roce Základní škola s mateřskou školou Čimhová z malé oravské vesničky ze Slovenské republiky. Od našich nových kamarádů jsme dostali velmi pěkné záložky do knih. Našim žákům se záložky také povedly.
GALERIE Záložky
Exkurze do kravína
4.9.2020
V pátek 4. 9. jsme byli na exkurzi v kravíně v Písku. Dětem se zde velmi líbilo a malými telátky byly doslova nadšené. Zážitkem pro ně bylo krmení telátek. Tento úkol pečlivě a zodpovědně splnily. Děti viděly, jak se dojí krávy, prohlédly si krásný traktor, ve kterém si i chvilku pobyly, ochutnaly výborné mléko. Celou dobu nás trpělivě provázel majitel farmy, který si pro děti připravil zajímavou přednášku.
GALERIE Návštěva kravína
Hrátky s vodou
19.2.2020
Ve středu 19. 2. 2020 navštívili žáci 4. a 5. ročníku Základní školu v Jablunkově, kde proběhlo zábavné dopoledne s názvem Hrátky s vodou.
GALERIE Hrátky s vodou